آنچه در این مقاله میخوانید
شارژ باتری لپ تاپ+ چگونه عمر باتری لپ تاپ را افزایش دهیم+ فروشگاه اینترنتی خرید باتری لپ تاپ به همراه قیمت شگفت انگیز
باتری لپ تاپ چند ساعت شارژ نگه می دارد؟
آنچه در این مقاله میخوانید

اگر شما هم جزو افرادی باشید که با رایانه های شخصی یا لپ تاپ مدام سرکار دارید و دائما با شارژ باتری لپ تاپ سر و کله می زنید.، حتما با پیام Your battery is running low در حین کار مواجه شده اید. لپ تاپ یا رایانه های رومیزی از ابتدا متکی به باتری هستند. اگر در حین کار باتری لپتاپ تمام و یا خراب شد، فقط با وصل کردن لپ‌تاپ تان به برق میتوانید از آن  استفاده کنید، که همیشه کاربردی یا راحت نیست.

قابلیت حمل مهم ترین و شاخص ترین ویژگی است که سازندگان این نوع رایانه ها از ابتدا بر آن تاکید داشته اند.باتری لپ تاپ از اجزای اصلی دستگاه به شمار می رود. تفاوت اصلی یک لپ تاپ و سیستم دسکتاپ پی سی در قابلیت حمل آن نهفته است.قابلیت حمل لپ تاپ با باتری لپ تاپ و ظرفیت کلی آن ارتباط مستقیمی دارد. از این رو هنگام انتخاب و خرید لپ تاپ بایستی به نوع باتری لپ تاپ دقت لازم را نمود.در ادامه مطلب در مورد اینکه باتری لپ تاپ چقدر شارژ نگه می دارد صحبت خواهیم کرد.

عوامل متعددی در شارژ شدن باتری و نگهداری شارژ باتری یک لپ تاپ دخیل هستند؛ مثلا برای گیمینگ و بازی کردن یا کار هایی که به پردازش زیادی احتیاج دارند باعث می‌شوند که شارژ لپ تاپ زودتر خالی شود. بنابراین، بر روی اکثر لپ تاپ هایی که برای بازی و گیمینگ کاربرد دارند  از باتری با توان ذخیره سازی انرژی الکتریکی بالا استفاده می کنند.

عوامل مختلفی بر طول عمر باتری لپ‌تاپ تأثیر می‌گذارند، از جمله کیفیت ساخت آن، نحوه برخورد با آن، نام تجاری آن، و دفعات مواجهه با دماهای بالا. گاهی اوقات حتی به نظر می رسد که شانس در طول عمر باتری شما نقش دارد.

خرید باتری لپ تاپ+قیمت
خرید باتری لپ تاپ+قیمت

عمر ​​باتری لپ تاپ

در استاندارد های بین المللی میانگین طول عمر باتری لپ تاپ به طور کلی حدود 1000 چرخه شارژ است که بسته به برند و باتری لپ تاپ و  نحوه استفاده از آن می تواند متفاوت باشد.می تواند در طول زمان کاهش یابد.

تخمین چرخه شارژ در هر لپ تاپ کار آسانی نیست و به عوامل متعددی بستگی دارد. بعضی از لپ‌تاپ‌ها دارای باتری‌هایی هستند که می‌توانند ده‌ها ساعت دوام بیاورند، در حالی که برخی دیگر (به‌ویژه لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی) حداکثر ۴ تا ۵ ساعت دوام می‌آورند.

برای اطلاعات تکمیلی در مورد عمر باتری لپ تاپ ها و نکات افزایش آن می توانید مقاله کوتاه باتری لپ تاپ چقدر دوام می آورد را مطالعه فرمایید.

شارژ اولیه باتری لپ تاپ

اولین مرحله برای بهینه کردن باتری لپ تاپ شارژ اولیه آن است. قبل از شروع کار با لپ تاپ باید  آن را به برق وصل کنید و  قبل از استفاده برای اولین بار به طور کامل شارژ شود. برای اطمینان خاطر از مدت زمان لازم برای شارژ کامل، حتماً دستورالعمل‌های سازنده را برای مدت زمان شارژ و زمان جدا سازی آن را کنید.

کار با لپ تاپ در هنگام شارژ

در گذشته، به طور کلی در نظر گرفته می شد که اتصال لپ تاپ ویندوزی به برق برای سلامت باتری مضر است. در مقابل، لپ‌تاپ‌های مک همیشه می‌توانستند بدون هیچ مشکلی به برق متصل بمانند. امروزه، هر نوع لپ‌تاپی که دارید، می‌توانید همیشه آن را به برق متصل کنید.

نیازی به نگرانی در مورد شارژ بیش از حد باتری نیست زیرا لپ تاپ و باتری آنقدر هوشمند هستند که بدانند چه زمانی باید شارژ را متوقف کنند. تنها اتفاقی که می افتد این است که لپ تاپ به جای استفاده از باتری، مستقیماً از کابل برق شما خارج می شود.

چگونه عمر باتری لپ تاپ را بفهمیم؟

تخمین میزان عمر باتری بستگی به لپ تاپ شما دارد. برای برخی از لپ تاپ ها، 4 ساعت عمر باتری بسیار خوب است، اما برای برخی دیگر بسیار کم است. برای یک لپ‌تاپ قدیمی، 4 ساعت زمان نسبتاً خوبی است. چون باتری قدیمی‌تر است و بیشتر از باتری لپ‌تاپ جدید استفاده شده است. اما با این حال تعیین دقیق میزان نگهداری باتری کار آسانی نیست.

با این حال امروزه، لپ‌تاپ‌های جدید معمولاً عمر باتری بیشتری نسبت به این دارند (مگر اینکه در حال بازی کردن یا ویرایش ویدیوها باشید)، بنابراین بهتر است که انتظارات ذکر شده در سایت سازنده را بررسی کنید تا متوجه شوید لپ‌تاپ شما مطابق انتظار کار می‌کند یا نه.

چه چیزی بر عمر باتری لپ تاپ شما تأثیر می گذارد؟

چندین عامل مختلف بر عمر باتری لپ تاپ شما تاثیر می گذارد، چه به صورت موقت و چه دائم.

استفاده از لپ تاپ در حالی که با شارژ باتری کار می کند، اصلی ترین چیزی است که بر عمر باتری لپ تاپ شما تأثیر می گذارد، چه به صورت موقت و چه به طور بالقوه، اگر این کار را به طور منظم انجام دهید، باتری لپ‌تاپ شما می‌تواند با تعداد معینی از چرخه‌های شارژ قبل از شروع به تحلیل رفتن مقابله کند.

از طرف دیگر بهتر است دقت داشته باشید وقتی لپ‌تاپ شما داغ می‌شود یا در شرایط گرم شدن قرار می‌گیرد، باتری سریع‌تر تمام می‌شود و می‌تواند تمام اجزای لپ‌تاپ را تحت فشار بیش از حد قرار دهد. سعی کنید از لپ تاپ خود در شرایط گرم استفاده نکنید یا در بازه های متفاوت این کار را انجام دهید.

هر چند وقت یک بار باید باتری لپ تاپ خود را تعویض کنید؟

زمان اجرا برای اکثر لپ تاپ ها بسته به مدل لپ تاپ و برنامه های مورد استفاده بین 1.5 ساعت تا 4 ساعت است. بیشتر باتری های لپ تاپ در عرض 1 تا 2 سال شروع به خراب شدن می کنند و این به استفاده شما متفاوت است. برای کارهای معمولی، یک لپ تاپ باید حدود نه یا ده ساعت کار کند. عواملی مانند ظرفیت باتری، پیچیدگی حجم کار، و روشنایی صفحه نمایش بر مدت زمانی که یک لپ‌تاپ می‌تواند با یک شارژ دوام بیاورد، تأثیر می‌گذارد.

اگر شما جزو افرادی باشید که بارهای کاری بسیار سختی مانند رندر سه بعدی و ویرایش ویدیو انجام می دهید، باید انتظار آن را داشته باشید که عمر باتری سریعتر تمام شود. تولیدکنندگان لپ‌تاپ در قبال مصرف‌کننده نهایی مسئولیت دارند که عمر باتری ثابتی را فراهم کنند، اما نکات و اقداماتی هم وجود دارد که کاربران می‌توانند برای افزایش طول عمر باتری لپ‌تاپ انجام دهند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد تعویض و یا نحوه تعمیر باتری های لپ تاپ می توانید مقاله کوتاه آیا باتری لپ تاپ قابل تعمیر است؟ مطالعه فرمایید.

طول عمر باتری لپ تاپ

مدت زمان ماندگاری باتری یک لپ تاپ به شدت به پیکربندی، سازنده و مجموعه ای از متغیرها و عوامل دیگر بستگی دارد. برای کارهای معمولی، تایپ کردن اسناد، مرور وب و غیره، یک لپ تاپ باید حدود نه یا ده ساعت کار کند.

زمانی که به سیستم خود فشار می آورید، بسته به گردش کار، ظرفیت باتری، تنظیم روشنایی و غیره، باید پنج تا شش ساعت انتظار داشته باشید. بارهای کاری بسیار سخت مانند رندر سه بعدی و غیره باتری شما را سریع‌تر خالی می‌کند.

افزایش عمر باتری لپ تاپ:

  •   هر زمان که ممکن است روشنایی صفحه نمایش خود را کاهش دهید
  • نور پس‌زمینه صفحه‌کلید را خاموش کنید، شاید این کار از نظر شما بی تاثیر بنظر برسد اما هرچند کم موثر خواهد بود
  • «حالت کم مصرف» یا معادل آن را روشن کنید (از یک سیستم عامل به سیستم عامل دیگر متفاوت است)
  • همه برنامه‌های غیرضروری را خاموش کنید، برنامه‌هایی که برای هر کاری که در حال حاضر انجام می‌دهید حیاتی نیستند.
  • Wi-Fi و بلوتوث را خاموش کنید (اگر می توانید کار خود را به صورت آفلاین انجام دهید)
  • تمام دستگاه های خارجی غیر ضروری را جدا کنید

فهمیدن عمر باتری لپ تاپ

برای فهمیدن جواب این سوال باید مشخص کنیم سیستم عامل در دسترس ما کدام CPU را دارد؟ برای چه نوع کاری استفاده می شود؟روزمره، رندرینگ، امور دفتری یا..؟ روشنایی و وضوح صفحه نمایش روی چند درجه تنظیم شده است؟ چه نوع پنلی دارد؟ و سوالاتی از این قبیل.

بهتر است هدف خود را برای “میانه” قرار دهید، یعنی ده ساعت برای آن کارهای ساده تر و روزمره و پنج یا شش ساعت برای هر نوع حجم کاری (متوسط) و یا سخت.

باتری لپ تاپ های گیمینگ

برعکس تصور اکثر کاربران، لپ‌تاپ‌های گیمینگ بدترین عمر باتری را در بین این دسته‌ها دارند که انصافاً، قابل انتظار است. آنها بهترین پردازنده‌ های گرافیکی موجود در بازار را در اختیار دارند و این قطعات معمولاً مقداری زیادی انرژی مصرف می‌کنند. شما باید  مشخص کنید که برای چه چیزی بیشتر ارزش قائل هستید؟ زمان اجرا قابل توجه یا عملکرد درجه یک؟

بررسی عمر باتری لپ تاپ

اما سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که باتری لپ تاپ با کیفیت چقدر شارژ نگه می دارد. در پاسخ باید گفت نگه داشتن شارژ باتری لپ تاپ به دو عامل اساسی کیفیت یا نوع باتری لپ تاپ و همچنین به نحوه استفاده از آن بستگی دارد. میانگین طول عمر باتری لپ تاپ با یک بار شارژ احتمالاً از 2-3 ساعت تا 7-8 ساعت یا بیشتر متغیر است. این موضوع به کاری دارد که با لپ تاپ خود انجام می‌دهید نیز بستگی دارد. عمر باتری لپ تاپ شما نیز بین 2 تا 4 سال است.

به دلیل حساسیت این دستگاه ها و نیاز روزمره بشر به کار با رایانه ها، تعمیر و تعویض این قطعات به عنوان یک شغل جانبی در کنار فروش لپ تاپ ها شمرده شده و واحد و متخصصان زیادی مشغول به فعالیت در این حوزه هستند. مرجع فروش قطعات لپ تاپ سیلیکا نیز از فعالان چندین ساله در این حوزه بوده که به طور تخصصی و با تمرکز بر قطعات خاص لپ تاپ هم به طور مجازی و هم به صورت فیزیکی مشغول خدمت رسانی به صورت عمده و خرده به کاربران می باشد.

 

باتری لپ تاپ چند ساعت شارژ نگه می دارد

قیمت باتری لپ تاپ

اگر شما جزو افرادی هستید که کار با لپ تاپ جزء ضروریات امور روزانه و کار یا تحصیلتان محسوب میشود. عمر باتری لپ تاپ شما هم رو به اتمام است، تعویض و یا تعمیر باتری خود را در اولویت قرار دهید. اطلاعات درج شده روی قسمت پشت مدل باتری و مقدار ولتاژ و آمپر باتری را یادداشت کرده و از فروشندگان قطعات لپ تاپ نسبت به خریداری باتری جدید اقدام فرمایید.

فروشگاه اینترنتی سیلیکا نیز جزء فروشندگان چندین ساله قطعات لپ تاپ بوده که شما می توانید با آرامش خاطر از لحاظ پایین بودن قیمت و گارانتی و کیفیت محصولی که ارائه می شود، از مشاوره متخصصان فروش استفاده کرده و نسبت به تهیه باتری جدید برای لپ تاپ خود استفاده کنید.

اشتراک گذاری:
مقالات مرتبط
دیدگاه کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

از میان محصولات سایت جستجو کنید